Nors už lango sniego dar nėra, o stiprus vėjas su lietumi verčia mus stipriau įsisprausti į apsiaustus, viena gražiausių metų švenčių – Kalėdos – netrukus aplankys mūsų namus.

Deja, reikia pripažinti, kad Kalėdos ne tik džiaugsmą, bet ir stresą kelianti patirtis. Žemiau pateikiu savo pastebėjimus, kaip galėtume suvaldyti patiriamą stresą gražių švenčių apsuptyje.

1. Parašykite Kalėdinius pasveikinimus laiku. Jei tikrai norite parodyti dėmesį artimiems asmenims, išsiųskite ranka rašytus pasveikinimus. Tik nepamirškite to padaryti kaip galima greičiau, kad išvengtumėte streso dėl dviejų dalykų – pirma, kad nespėjote laiku išsiųsti, antra – nerimauti, kad Jūsų pasveikinimas ateis pavėlavęs.

 

2. Turėkite aiškų biudžetą dovanoms. Kalėdų dovanoms išleista per didelė pinigų suma yra dažniausiai pasitaikantis streso šaltinis. Prie to pridėkime sugaištą laiką eilėse, prieš pat nosį paimtą Jūsų nusižiūrėtą suvenyrą – gausime puikius ingredientus streso kokteiliui. Todėl kuo anksčiau ir detalesnį būtiniausių dovanų sąrašą turėsite, kuo anksčiau pradėsite pirkti dovanas – tuo mažiau streso patirsite. Apsipirkimas internetinėse svetainėse yra puikus laiko, pinigų ir nereikalingų emocijų besistumdant eilėse tausojimo būdas.

3. Nesijaudinkite dėl tobulos dovanos. Svarbiausia, kad Jūs prisimenate sau artimus žmones ir skiriate per šventes didžiausią dovaną – savo laiką, meilę ir nuoširdumą. Dovana yra tik maža smulkmena, kurios neverta sureikšminti. Aišku, puiku, kai žinote kokios dovanos nori ir laukia Jums svarbus žmogus, kitu atveju – nesukite sau galvos.

4. Mėgaukitės (maistu ir gėrimais) atsakingai. Būkime realistais, tai šventinis laikotarpis, kai maisto ir alkoholio vartojame šiek tiek daugiau nei kiekvieną dieną. Todėl besmaguriaudami turime prisiminti, kad kuo didesnis kiekis maisto ir alkoholio, tuo daugiau streso mūsų skrandžiui… , o po visų švenčių ir rūbams, ir svarstyklėms. Kita vertus, saikas teigiamai paveiks ir Jūsų piniginę, kuri per šventinius laikotarpius turi tendenciją plonėti.

5. Supraskite, kad įtampa, buitiniai kivirčai ir lengvas nusivylimas, o po viso šurmulio ateinanti lengva depresinė nuotaika yra neatsiejama nuo šventinio laikotarpio. Tai yra normalu, nes susitinkame su žmonėmis, su kuriais nebendraujame kiekvieną dieną, norime vienas kitam daug pasakyti, emocijos liejasi per kraštus, todėl įtampa per šeimos susitikimus yra neišvengiama. Tad rekomenduoju sugalvoti kažkokios aktyvios veiklos, kad neužsisėdėtumėte kambaryje vietoje per ilgai.

6. Nesinervinkite dėl betvarkės jūsų namuose. Visiems pritrūksta to pusvalandžio, kad spėtumėte sukaišioti knygas į lentynas ar nenaudojamus batus į spintą. O jei ir nenuvalysite dulkių nuo nuotraukų, niekas Jūsų neteis. Svarbu, kad namai būtų pripildyti šiltų šventinių emocijų, nes svečiai atėjo praleisti nuostabų vakarą su Jumis, tad skirkite savo dėmesį jiems, o ne kažkokioms dulkėms.

Pabaigai, geriausias streso valdymas Kalėdų metu yra prisiminti, kad atėjo šventės. Aiškiai sau pasakykite, kada baigsite „pasiruošimą” Kalėdoms ir kada „pradėsite” mėgautis jomis. Tai gali būti vėlus Kūčių vakaras ar antra Kalėdų diena, priklauso nuo Jūsų pasirinkimo. Svarbiausia, kad rastumėte laiko sau, net jei tai reikštų – gerai išsimiegoti.

Gražių Kalėdų be streso linkėdamas!

Lukas Mackevičius

Sertifikuotas streso valdymo ir sveikatingumo konsultantas
„StressOff” programos autorius

www.stress-off.lt