Jei esate vadovas, savininkas arba atsakingas už įmonės pardavimus, tai tinklaveikos (ang. netwrokring, lai kalbininkai ant manęs nesupyksta, tačiau šiame bloge naudosiu nesulietuvintą vertinį) renginiai yra neatsiejami nuo jūsų kasdienybės. Ši patirtis yra pažįstama ir man, nes kiekvieną kartą eidamas į konferenciją, verslo vakarėlį ar kažkokį kitą verslo renginį nuolatos galvoju, kaip sudominti pašnekovą, kaip pristatyti savo veiklą, kaip užtikrinti, kad vakaras būtų produktyvus. Taigi, mintys iki renginio ir pats networking’as renginio metu aktyvuoja streso mechanizmą. Esminis klausimas – kaip mes išnaudosime šią streso energiją. Turime du pasirinkimus: a) ir toliau manysime, kad networking’as yra nemaloni veikla, kurią „reikia” padaryti, kas iš esmės nulemia nesėkmę (ir visišką streso energijos švaistymą), arba b) priimsime faktą, kad networking’as yra esminė verslo sėkmės dalis ir kiekvienas turi būti suinteresuotas išmokti tai daryti itin gerai.

Žemiau pasidalinsiu patarimais, kuriais pats naudojuosi. Tai leidžia man tikslingai įdarbinti stresą ir kas kart mėgautis vis geresniais networking’o renginio rezultatais.

1. Prieš kiekvieną renginį turėkite labai aiškų tikslą
Kokios naudos tikitės gauti iš renginio? Ar Jūsų tikslas yra rasti naujų klientų? Su kuriais renginio dalyviais Jūs norite susipažinti? Kuriuos renginio pranešėjus norėtumėte pakalbinti? Jei žinote, kad renginyje dalyvaus konkretūs Jūs dominantys asmenys, susisiekite su jais iš anksto. Apsikeiskite kontaktiniais duomenimis ir palaikykite ryšį – sutarkite susitikti po renginio ramesnėje vietoje (pvz. jei renginys viešbutyje, tai gali būti viešbučio lobby baras) ir aptarti konkrečiai Jums rūpimą klausimą.

2. Reklaminę kalbą palikite namuose
Nepamirškite, kad atvykote ne pardavinėti. Venkite ilgų kalbų apie tai, kodėl Jūsų prekė ar paslauga yra geriausia. Verčiau savo pašnekovų paklauskite, kuo galėtumėte padėti jų verslui. Šis nesavanaudiškas metodas užtikrins, jog paliksite gerą įspūdį ir į Jūsų skambutį ar elektroninį laišką, nusiųstą po renginio, bus atsakyta. Ši strategija padės Jums paruošti dirvą ateities pokalbiams. Nepamirškite susisiekti su visais asmenimis, su kuriais bendravote – priminkite apie save sureaguodami ne vėliau, kaip per kitas 72 valandas po renginio. Taip užsitikrinsite, kad Jūsų pašnekovai puikiai Jus prisimins.

3. Nekalbėkite kaip robotas, leiskite atsiskleisti savo asmenybei
Kokybė svarbiau už kiekybę, geriau užmegzti keletą prasmingų ryšių, nei išdalinti 50 vizitinių kortelių žmonėms, su kuriais, greičiausiai, niekada nesusitiksite. Jei kiekvienam pakartosite savo pasiruoštą pardavimo kalbą, greičiausiai, gausite vizitinę kortelę, bet tik tam, kad greičiau paliktumėte pašnekovą ramybėje. Skirkite tam laiko ir įsitraukite į pokalbį, stenkitės palikti gerą įspūdį – čia svarbiausia pakartotinis kontaktas pasibaigus renginiui. Tokie pokalbiai veda prie verslo sandorių ir naujų galimybių.

4. Būkite pamatytas ir išgirstas
Niekas Jūsų neprisimins, jei nebūsite įsimintinas. Jei esate konferencijoje, pasistenkite užduoti bent vieną klausimą pranešėjui (klausimų ir atsakymų sesijos metu). Neuždavinėkite klausimų „dėl vaizdo” – užtikrinkite, kad Jūsų klausimai ir bendravimas rodytų Jūsų išprusimą. Tai puikus būdas būti pastebėtam renginyje dalyvaujančių dalyvių. Žmonės patys prie Jūsų prieis ir netgi pradės pokalbį. Jei esate įsimintinas, tampate traukos objektu ir pritraukiate naujus kontaktus iš visų pusių.

5. Būkite kartu su kolega, kuris atsvertų Jūsų silpnąsias savybes.
Siekiant užtikrinti geresnį rezultatą, rekomenduoju turėti kolegą – tai suteiks Jums daugiau pasitikėjimo ir leis strategiškai pasirinkti kolegą, kuris atsvers silpnąsias Jūsų savybes. Pvz., jei esate drovus, į porą pasikvieskite iškalbingą žmogų. Leiskite jam pradėti pokalbius ir Jus pristatyti, kad užmegztumėte naują ryšį.

Ir prisiminkite, networking’o renginiuose dalyvaujame tam, kad užmegztumėte naujus verslo santykius. Todėl ateikite į juos pasiruošę ir išnaudokite streso energiją maksimaliai naudai gauti.

Lukas Mackevičius

Sertifikuotas streso valdymo ir sveikatingumo konsultantas
„StressOff” programos autorius
www.stress-off.lt